lykke og liv

lykke og liv
look out

torsdag den 6. januar 2011

Et helt nyt år


Første Januar er en rigtig dejlig dato på mange måder. Tildels fordi verden omkring mig er stille og rolig på netop denne dag. Desuden er første januar den dato jeg mødte min mand og derfor gør dette den hel speciel.
Men der er også noget forfriskende ved at starte på et helt nyt og ubrugt år. Alle de oplevelser vi skal have, tanker og glæder.
I dette nye år vil jeg prøve at være mere tilstede i nuet og følge mit hjerte. Jeg vil plante blomster i sandkassen og lave mindst en impulsiv ting om dagen. Noget jeg har lyst til.
I går skulle jeg i Netto på vej hjem fra arbejde. Jeg kunne lige nå det, inden jeg skulle hente børn.
Men så blev jeg inviteret til kaffe hos en kollega og se hendes nye, fine hus. Så jeg droppede Netto til fordel for latte og hygge. Hvor var det fedt at give lidt slip. Og da vi så kom hjem, havde Simon købt ind.
Jeg tror vi mødre har svært ved at give slip på planlægningen. Alt skal jo passes. Tilværelsen skal passes. Men prøv at tænk på hvor mange forskellige måder, den kan passes på? Det går jo nok alt sammen, selv om du ikke fik vasket i dag og drengene går rundt med to forskellige strømper på. Så længe vi er glade er ungerne det også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar