lykke og liv

lykke og liv
look out

fredag den 29. oktober 2010

Halloween volume 1



Herhjemme holder vi halloween. Jeg ved ikke, om jeg kan undskylde lysten til at afholde en amerikansk tradition med at jeg tidligere har været udvekslingsstudent i Texas.Ikke rigtigt vel?
Der er nogle, der mener at man ikke bør blande traditioner og blive for amerikaniseret. Dog mener jeg at halloween oprigtigt var tysk og senere blev mexicansk, som de dødes fest, og hermed integreret i amerikansk kultur.
Summa summarum er jeg af den overbevisning, at vi i dag lever i et globalt samfund, hvor lande og traditioner let blandes sammen og afholdes som den enkelte lyster. Måske som et globalt tag' selv bord.
Desuden er jeg vild med farverne, udklædningen og en fantastisk mulighed for at holde en pyntefest.Så derfor vil jeg nu træde ind i en weekend omhyllet af uhygge.
Jeg har pyntet vores pæretræ med et selvlysende skelet og et par sorte, laminerede flagremus. Ideen kommer fra min dejlige veninde Nina. Derefter har drengene fået flagermus og edderkopper på vinduerne. De er købt i Panduro for en 50er og de elsker at sætte dem op.
Nu skal vi så bare bage, hygge og klæde os ud.

WAHAAAAAAAAAAAAA


3 kommentarer:

  1. ..Og nu har Søren så fortalt, hvem du er. Og så sagde "Hvorfor besøger vi så ikke dem??" - og så udbrød han " Jamen, det har jeg da sagt MANGE gange!". (Sikkert.. ;-))

    SvarSlet
  2. Ja men det skal I da bare gøre. Det kunne være så sjovt.

    Simon og jeg har også talt om at besøge jer. Vi er nemlig tit i Asserbo. Hvis I altså stadigvæk bor der.

    Kh Ma

    SvarSlet
  3. I kommer bare! (Hvis I lige siger til en time i forvejen er det fjong ;-))
    Vi ses!

    SvarSlet