lykke og liv

lykke og liv
look out

søndag den 10. oktober 2010

Liv


I dag lagde vi sidste hånd på min mors hus.
Hun døde december 2009 af brystkræft og er så forfærdelig savnet hver evig eneste dag.
Når nogle så tæt på forsvinder som min mor, er følelsen ubeskrivelig. Min verden er blevet vendt på hovedet. Det liv som jeg kendte er forsvundet og tilbage står et hologram, ovenikøbet vendt på hovedet. Alt ligner sig selv, og dog føles det til tider kun som fantomer. Jeg forsøger at finde balancen og ikke kun fumle rundt i blinde.
Heldigvis fik jeg mange gode gaver af min mor. En af dem var hendes tro på livet og glæden. Det bar hun smukt helt ind i døden. Derfor bliver jeg også nød til at gøre det samme. Ikke kun for min egen skyld, men også for de to små drenge, som bor herhjemme. Heldigvis for mig, har jeg mange, som jeg elsker og som elsker mig i dette mærkelige liv.
Men tilbage til huset. Vi har smidt ud, været på losseren og gemt de mærkeligste ting, som
forbinder os med det liv, vi havde, dengang vi boede i det lille røde hus i Virum.
Huset kom i familiens eje, da min mormor og morfar vandt det. Da min mor blev gift med min far, fik de det i bryllupsgave. Så der har været meget liv i det hus og det er nu pakket væk, smidt ud og gemt for altid i vores hjerter.
Men det er også en glæde for mig at se Sophus gå rundt i onkel Claus' badekåbe eller se på den dukkevest min mor lavede til min dukke.
Ja livet er uhåndgribeligt, hårdt og smukt. Og ja mit liv føles ikke kun som et, men mange. Livet i Virum med mor og far, Livet i Virum med kun min mor, livet med Simon, børn og nu livet uden min mor.




3 kommentarer:

  1. Årh Ma. Sidder med tårer i øjnene. Du skriver så smukt. Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Men ja, der er mange mennesker der elsker dig, deriblandt mig! Tak for den du er :)

    SvarSlet
  2. Jeg er meget glad for at hav en veninde som dig.

    kram

    SvarSlet
  3. Men Ma..Hun vil aldrig helt forsvinde for hun lever videre i alle os som har været så utroligt heldige at at blive krammet af hendes varme og blive trøstet af hendes lyse sind. Du kan se hende når du ser på drengene. Du kan slet ikke undgå at mærke hende når du er sammen med Rosa. Den kærlighed som hun spredte og som altid har været så stærk i jeres familie, lever videre gennem dig - vi ser ofte hende når vi ser dig. Tak for dig!

    SvarSlet