lykke og liv

lykke og liv
look out

søndag den 31. oktober 2010

Halloween volume 2



Bøhhhhhhhhhhhhhhhh

Det har været en fantastisk weekend. Vi har besøgt dejlige venner lørdag og idag har det stået i uhyggens tegn.
Vi er nemlig en meget heldig familie, da jeg har en rigtig dejlig storebror som har verdens dejligste familie. Så vi blev inviteret hjem til spøgelsestog i kælderen af de store kusiner
( meget uhyggeligt), til bål i haven, udklædning, masseproduktion af kager og ikke mindst indsamling af slik og øjne til aftensmad.
Jeg havde købt udstikkere i specialkøbmanden i Emdrup. Et slaraffenland for kageelskere. Tænk at jeg har levet over 30 år, uden at vide at jeg manglede en kage- købmand.
Jeg havde drengene med og de tømte hurtig alle smagsprøverne samtidig med at Lau slikkede på en af udstillingskagerne. Men de så også meget lækre ud.
Men vi havde stor glæde af forme og alle de lækre frugtfarver. Prøv lige at se hvor krea min svigerinde og hendes skønne tøser er.
Så kan man da kun blive glad.

Halloween småkager

1½ kop blødt smør

2 kopper sukker

4 æg

1 tsk. Vanillekstrakt

5 kopper mel

2 tsk. Bagepulver

1 tsk. Salt

I en stor skål – rør smør og sukker godt sammen indtil dejen er lind. Tilsæt æg og vanille og rør godt. Tilsæt mel, bagepulver og salt. Sæt dejen på køl i mindst 1 time eller natten over.


2 kommentarer:

  1. Tak for en super dejlig og (tror jeg) efterårets hyggeligeste dag...
    Jeg har lagt et par billeder ind på min nye blog: http://tanketallerken.blogspot.com/
    Set fra vores kameravinkel.. :)

    SvarSlet
  2. JUHUU TILLYKKE. Stine.

    Jeg hopper straks derind.

    SvarSlet