lykke og liv

lykke og liv
look out

tirsdag den 2. november 2010

LOVE



I dag var Sophus og jeg inde i byen for at se på bogstaver.
Nicolai kirke har en fantastisk udstilling, LOVE, omkring ordklasser. Det er en af mine dejligste veninder som har været med til at skabe den.
Her opfører biord sig som biord. De summer og flyver gerne hen i mod dig.
Bindeord hænger fysisk sammen. Udråbsord gør indtryk og navneordene er et mekka af forskellige, mystiske, sjove og uhyggelige ting.
Her er en udstilling, hvor grammatik bliver sanseligt. Det er ikke bare udenadslære, men en oplevelse som vil blive opslugt at sanserne og hjernen. Og derfor tror jeg at ordklasser pludselig kan blive spændende for flere slags børn.
Jeg er ked af, at jeg ikke har haft min egen klasse med inde og se den, men glad for at Sophus og jeg fik den set.
Desværre for københavnerne drager udstillingen på turne i næste uge. Så hold øre og øjne åbne for ordklassernes forunderlige verden.

1 kommentar:

  1. Det lyder som noget der er værd at holde øje med, tak for tippet!

    SvarSlet